صفحه اصلی / دسته‌بندی نشده / بهترین جراح فک و صورت در تهران✴️[سال ۱۴۰۲]
۴ دقیقه

بهترین جراح فک و صورت در تهران✴️[سال ۱۴۰۲]

آنچه می خوانید...

جراح فک و صورت، جراح متخصصی است که با استفاده از تکنیک ها و روش های مختلف، به رفع ایرادات و مشکلات استخوان های فک بالا و پایین، دندان ها و همچنین بافت های نرم ناحیه صورت می پردازد. جراحی ارتوگناتیک یا جراحی صاف کردن فک، شامل طیفی از روش‌های جراحی در فک بالا، فک پایین و چانه است تا هم فرم و هم عملکرد این اعضا را بهبود بخشد. بهترین جراح فک و صورت، جراح متخصصی است که علاوه بر دندانپزشکی، مهارت و تجربه کافی در جراحی های درمانی سر و گردن دارد و همچنین با اصول زیبایی و تناسب صورت نیز آشنا است.

جراحی فک و صورت می تواند برای بهبود نحوه قرارگیری دندان ها در کنار هم، اصلاح خط قرار گیری فک ها و تناسب آن با صورت و همچنین درمان اختلالاتی مثل آپنه انسدادی خواب انجام شود.

جراح فک و صورت در واقع متخصصی است که به دندانپزشکی تسلط داشته و می تواند مشکلات موجود را تشخیص داده و مناسب ترین تکنیک های درمان را برای بیمار انجام دهد. اگر قصد مراجعه به بهترین جراح فک و صورت در تهران را دارید، این مقاله راهنمای جامعی برای شما خواهد بود.

جراحی فک و صورت چیست؟

جراحی فک که به آن جراحی ارتوگناتیک نیز می گویند، نوعی روش جراحی است که به تراز کردن فک بالا و فک پایین کمک می کند. اگر استخوان های فک، در یک راستا قرار نگرفته باشند، می تواند روی عملکرد دهان و دندان نیز تاثیر منفی بگذارد. فعالیت هایی مثل، جویدن، صحبت کردن و … از مهم ترین کارهایی هستند که مستقیما توسط فک ها انجام می شوند.

جراحی فک و صورت شامل اقدامات جزیی متعددی است. این فرآیند ممکن است که شامل ارتودنسی اولیه برای آماده کردن دندان‌ها جهت جراحی فک، جراحی فک، اقدامات لازم برای بهبود پس از جراحی و سپس ارتودنسی در مدت زمان معین برای فیکس کردن نتیجه جراحی باشد. 

به طور کلی، مشکلات استخوان فک یا در بدو تولد و به شکل مادرزادی  وجود دارد یا در مراحل بعدی زندگی در اثر حوادث، آسیب‌ها یا ابتلا به بعضی بیماری های خاص پدید می آیند.

جراحی فک و صورت چه مشکلاتی را درمان می کند؟

جراحی فک و صورت هم برای برطرف نمودن مشکلات ظاهری و هم اختلالات و بیماریهای دیگر کاربرد دارد. موارد زیر، رایج ترین مشکلاتی هستند که با جراحی های فک و صورت مورد درمان قرار میگیرند:

  • مشکلات ظاهری فک و دندان ها

فاصله نامناسب بین دندان ها، تراز نبودن فک های بالا و پایین نسبت به هم، کج و یا بدفرم بودن دندان ها

  • نامتناسب بودن  استخوان های فک، دندان ها و چانه 

در بعضی از افراد ممکن است فک ها بیش از حد رشد کرده باشند و یا کوچک تر از اندازه نرمال باشند. همچنین گاهی اوقات نیز شاهد عدم تقارن فک ها هستیم. این موارد برای برطرف شدن، نیاز به جراحی فک و صورت دارند.

  • آپنه انسدادی خوب

کاندیدای مناسب جراحی فک و صورت

افرادی که کاندیدای مناسبی برای انجام جراحی فک و صورت هستند، عبارت اند از:

  • کسانی که دندان های نا متناسب، با فرم و اندازه های غیرعادی دارند.
  • افرادی که دچار آسیب و شکستگی های صورت هستند. شکستگی های صورت هستند. این شکستگی و آسیب ها می تواند ناشی از تصادف، ضربه، زمین خوردن و یا هر اتفاق دیگری رخ داده باشد.
  • کسانی که تمایل دارند عدم تقارن و تناسب صورت خود را بهبود ببخشند.
  • کسانی که قبلا ارتودنسی انجام داده اند تا مشکلات استخوان فک و اسکلت صورت خود را درمان کنند.
  • افرادی که دخانیات استفاده نمی کنند.
  • افرادی از سلامت جسمی و روانی برخوردار هستند و چشم انداز درست و منطقی نسبت به جراحی فک و صورت دارند.

البته برای برخی از بیماران ممکن است روش های کم تهاجمی تر از جراحی نیز موثر و کارآمد باشد؛ که بهترین جراح فک و صورت قطعا این روش ها را معرفی و درباره روند انجام و میزان اثربخشی آن ها با بیمار صحبت خواهد کرد.

بیشتر بدانید: بهترین جراح بینی در تهران

نحوه انتخاب بهترین جراح فک و صورت در تهران

جراح فک و صورت، در واقع پزشکی است که به درمان مشکلات موجود در ناحیه سر و صورت و مربوط به استخوان ها و همینطور بافت های نرم این ناحیه می پردازد. برنامه درمان شامل روش های جراحی و سایر اقداماتی است که بر اساس تشخیص و تجویز جراح انجام خواهند شد. برای اینکه مشکلات و بیماری های فک و صورت به نحوی دقیق و موثر مورد اصلاح و درمان قرار بگیرند، ضرورت دارد که بهترین جراح فک و صورت با مهارت و تجربه ی کافی در این زمینه مراجعه کنید. دراینصورت می توانید شاهد تغییرات چشمگیر و رضایت بخش از جراحی خود باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *