صفحه اصلی / مجله پزشکی / مراقبت های بعد از فیلر بینی چگونه است؟
۶ دقیقه

مراقبت های بعد از فیلر بینی چگونه است؟

آنچه می خوانید...

شاید شما نیز جزو افرادی هستید که فیلر بینی را روشی غیر تهاجمی و امن برای درمان نواقص بینی خود انتخاب کرده اید و نیاز دارید تا با دانستن مراقبت های بعد از فیلر بینی، از عوارض آن جلوگیری کرده و منجر به ماندگاری بیشتر فیلر در بدن خود شوید. اما راه های مراقبت از این روش چیست، چه کارهایی را نیاز است انجام دهید تا اثر فیلر بینی بیشتر شود؟ در این مقاله قصد داریم تا با کمک راهکارهای ساده و در دسترس، در ماندگاری بیشتر این روش به شما کمک نماییم.

مراقبت های بعد از فیلر بینی

مراقبت های بعد از فیلر بینی به چه صورت است؟

فیلر بینی یا همان ژل بینی که به منظور اصلاح نواقص بینی استفاده می شود و برای پر کردن بر آمدگی ها و اصلاح تیغه بینی کاربرد دارد، راهی غیر تهاجمی و آسان برای تغییر در فرم بینی شما می باشد. اگر شما تمایل به این روش به جای روش های دیگر تغییر در فرم بینی و یا جراحی بینی دارید، بهتر است تا مراقبت های بعد از آن را نیز انجام دهید تا روند تاثیر ژل بیشتر شده و منجر به جذب ژل در بدن و از بین رفتن آن نشود. همچنین هر نوع تزریقی ممکن است همراه با عوارض ناچیزی باشد که در صورت رعایت مراقبت ها و توصیه های بعد از آن، این میزان به حداقل می رسد. در اینجا به نکات مهم و مراقبت های بعد از فیلر بینی می پردازیم:

عدم ماساژ بینی و دست زدن آن: پس از تزریق فیلر بینی به هیچ عنوان ناحیه تزریق را دست نزده و ماساژ ندهید، این موضوع در روزهای ابتدایی باعث جا به جا شدن فیلر بینی و از بین رفتن فرم ایجاد شده توسط آن می شود.

کمپرس سرد: استفاده از کمپرس سرد از بهترین مراقبت ها بعد از فیلر بینی می باشد که می تواند تاثیرات چشم گیری در روند مراقبت از فیلر داشته باشد. بهتر است این موضوع تا سه روز بعد از تزریق نیز ادامه داشته تا از تورم، خونریزی و جابه جایی ژل در ناحیه تزریق جلوگیری نماید. نکته مهم این است که کمپرس آب گرم یا ولرم نتیجه عکس داشته و اصلا استفاده نکنید.

جلوگیری از خیس شدن محل تزریق: از آنجاییکه در روز اول تزریق جای سوزن همچنان باز می باشد، به همین دلیل شست و شوی این ناحیه هم منع می شود، چرا که منجر به ورود آب به زیر پوست و امکان جابه جایی فیلر می شود.

عدم استفاده از مواد آرایشی و بهداشتی به مدت ۲۴ ساعت: به دلیل باز بودن جای سوزن در ۲۴ ساعت ابتدایی تزریق فیلر، پزشکان استفاده از مواد آرایشی و بهداشتی را بر روی این نواحی مجاز ندانسته چرا که امکان ورود به زیر پوست و بروز عفونت یا آلرژی را دارد.

نحوه خوابیدن فرد: در هنگام خواب بهتر است از دو بالش استفاده نمایید و بصورت طاق باز دراز کشیده و برای عدم جابه جایی فیلر، از دو بالش در هنگام خواب استفاده کنید.

عدم استحمام: بعد از تزریق فیلر بینی تا ۲۴ ساعت از استحمام خودداری نمایید و پس از طی این زمان نیز بهتر است از آب ولرم یا سرد برای حمام کردن استفاده نمایید. توصیه می شود تا ۷۲ ساعت بعد از تزریق از دوش آب گرم استفاده نکرده، چرا که منجر به پخش شدن فیلر می شود.

انجام ندادن فعالیت های سنگین: ممکن است پزشک شما با توجه به شرایط جسمی تان، بعد از تزریق ممنوعیت هایی را برای شما ایجاد می کند و بهتر است تا ۲۴ ساعت پس از تزریق از انجام ورزش و فعالیت های سنگین دوری نمایید.

عدم استعمال دخانیات و مصرف مشروبات الکلی تا یک هفته بعد از تزریق: با وجود اینکه از عوارض مصرف دخانیات و مشروبات الکلی گزارشی تا به حال داده نشده است، اما به تشخیص پزشکان بهتر است تا چند روز پس از تزریق از مصرف این مواد دوری کرده تا مشکلی در روند زیبایی و تاثیر گذاری آن ایجاد نشود.

نکات مهم مراقبت های بعد از فیلر بینی چیست؟

چسب زدن بینی: در صورت توصیه پزشک شما مبنی بر چسب زدن بینی بعد از تزریق فیلر، می توانید جهت استحمام به آرامی چسب را جدا کرده و به بینی خود فشار وارد نکرده و پس از گذشت ۳ ساعت دوباره چسب بینی جدیدی را بر روی بینی قرار دهید. این کار را با مشورت پزشک می توانید به مدت ۲ الی ۳ هفته بعد از تزریق تکرار نمایید.
در صورت نیاز به ماندگاری بیشتر فیلر، ترمیم ها و مراقبت های بعد از تزریق را به موقع و در زمان مشخص آن انجام دهید.
کبودی، التهاب و قرمزی پوست در ناحیه تزریق کاملا طبیعی بوده و جای نگرانی ندارد.
اگر علاقه به تزریق مجدد فیلر بینی ندارید، نگران فرم بینی خود نباشید، بعد از مدتی و طی شدن زمان اثر بخشی فیلر، بینی شما به فرم اولیه خود باز می گردد.

نکات مهم مراقبت های بعد از فیلر بینی

چه زمانی نیاز است که به پزشک مراجعه نمایید؟

برای انجام هرگونه کار زیبایی بر روی صورت بهتر است که حتما پیش متخصص این کار مراجعه نمایید. با وجود اینکه این روش ها همگی غیر تهاجمی می باشد، اما ممکن است بصورت کاملا ناخواسته با عوارضی مواجه شوید که در صورت جدی بودن حتما به پزشک خود مراجعه نمایید. این عوارض شامل موارد زیر است:

  • درد زیاد در ناحیه تزریق
  • تاری دید
  • تغییر رنگ پوست که هر روز بدتر شده و گسترش پیدا کند
  • مشاهده علائم آلرژیک در نزدیکی ناحیه تزریق

دوران نقاهت فیلر بینی چقدر است؟

دوران نقاهت فیلتر بینی و مراقبت های بعد از آن بین یک تا دو هفته می باشد. اما بطور کلی اکثر افراد پس از تزریق تنها دچار قرمزی و کبودی شده که این روند ممکن است تا دو هفته ادامه داشته باشد. نکته مهم این است که بعد از تزریق بهتر است به مدت یک هفته در معرض گرما و سرمای شدید قرار نگیرید و از رفتن به سولار خودداری نمایید. همچنین حتما در موقع بیرون رفتن از خانه از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

ماندگاری فیلر بینی بسته به سیستم بدنی فرد و کیفیت ژل استفاده شده داشته، اما در بیشتر مواقع فیلر بینی تا ۱۲ ماه ماندگاری دارد و در طی این مدت نیاز به ترمیم نداشته و بعد از آن نیز بینی به فرم اولیه بازگشته و ژل استفاده شده جذب بدن می شود.

مطب چی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *